Digatal overvågning – Dagbog

Dette er et eksempel på en hel almindelig dag for mig med fokus på hvordan jeg bliver overvåget af den digitale verden.

Kl. 06.15 – Står jeg op, og her er jeg overvåget igennem min lokalitet. Det er jeg egentlig hele døgnet, da min Iphone altid er tændt.
Kl. 07.05 – Jeg cykler op til Tårnby Torv hvor jeg bliver hentet af Melissa, som jeg kører i skole sammen med. I de minutter jeg er på Tårnby torv bliver jeg overvåget af videokamera.
Kl. 07.20 – Bliver jeg hentet af Melissa hver morgen i alle hverdage. Her ville man kunne finde ud af hvor er befinder mig, hvis man spurgte mit teleseleskab, og virkelig gik i dybden. De vil kunne se at Melissa og jeg ofte skriver kort forinden jeg bliver hentet, og igennem min lokalitet på telefonen – at jeg kører samme retning hver morgen og ender i Roskilde.
Kl. 08.00 – Tænder min computer på skolen, og bliver overvåget af nettet.
Kl. 08.10 – Bliver registeret at jeg er tilstede på skolen igennem elevplan, ved navneopråb. Dette bliver lagt på skolen database.
Kl. 09.40 – Køber kaffe, og når købet sker med mit dankort bliver jeg registreret der.
Kl. 11.30 – Ringer til min kæreste. Teleselvskabet gennem mine indgående og udgående opkald.
Kl. 15.10 – Fri fra skole, og kører med Melissa mod Amager. Som nævnt ovenstående er min lokalitet til og oftest fortæller min Iphone mig også: ”Det tager 34 minutter at kører hjem lige nu”.
Kl. 16.00 – Er igen på Tårnby torv, og der bliver overvåget at jeg går hen og låser min cykel op.
Kl. 16.15 – Hjemme igen. Tænder min computer bliver overvåget af nettet.
Kl. 17.30 – Tager hjem til kæresten, og tænder igen min computer hvor jeg bliver overvåget af nettet. Jeg er nu et andet sted end da jeg tændte min computer for lidt over en time siden, og er nu på et andet netværk med en ny IP-adresse.
Kl. 22.30 – Slukker min computer og er ikke længere overvåget over nettet, indtil dagen efter hvor jeg formentlig tænder den igen.
Kl. 23.00 – Går i seng, men er stadig overvåget igennem min telefon, da lokalitet stadig er til.

Leave a Reply

